Saturday, December 21, 2019

The black velvet puffer jacket (self-made Burdastyle 11/2019 model 115)

Keep reading for more photos and outfit details (please consider supporting by disabling the ad-blocker and reloading the page)
---
Continuem a ler para verem mais fotos e detalhes (para promover e apoiar o meu trabalho, por favor desativem o ad-blocker e recarreguem a página)


EN: Today I have my most recent make to show you guys, this gorgeous velvet puffer jacket from the November issue of BurdaStyle magazine (I've written about this model and all its possibilities here)! I am wearing it with leather look leggings, striped top (old) and combat boots (all from Zara), burgundy suspenders (bought on Amazon.co.uk) and silver jewelry. I finally cut my hair into a Miss Fisher inspired bob and I'm loving it! It won't look this pretty once I wash my hair but next week I plain on doing a keratin straightening which will keep it more disciplined (hopefully).

NOTA: Um artigo detalhado sobre a confeção deste casaco já está publicado no Couture et Tricot (aqui).

Follow me on:

---
PT: Hoje tenho para vos mostrar a minha última criação, esta fantástica jaqueta de veludo acolchoado de da revista BurdaStyle de Novembro (já tinha escrito sobre este modelo e as suas possíveis interpretações aqui)! Estou a conjugá-la com leggings de napa, um top às riscas (antigo) e botas à tropa (tudo da Zara), suspensórios cor de vinho (comprados na Amazon.co.uk) e bijuteria em prata. Finalmente ganhei coragem para cortar o cabelo num bob à Miss Fisher e estou a adorar! Depois de lavar o cablo não vai ficar tão bonito, mas entretanto, para a semana já marquei um alisamento de queratina para disciplinar o cabelo e mantê-lo liso por mais tempo.

NOTE: A very thorough and detailed review of the making of this jacket is already available on Couture et Tricot (here).

Sigam-me aqui:


EN: Here's the BurdaStyle original pattern; it was a labor intensive time consuming project but I think the end result was well worth it. The sewing review will be up soon on my sewing blog Couture et Tricot but in the meanwhile you check my Instagram for more details and progress photos.
---
PT: Podem ver o modelo original da revista BurdaStyle abaixo; foi um projeto demorado e complicado, mas na minha opinião o resultado final justifica todo o esforço. O artigo sobre a confeção será publicado no blogue Couture et Tricot brevemente, mas se entretanto quiserem ver fotos e notas acerca do processo de confeção, podem consultá-las na minha conta do Instagram.





Thank you all for visiting!

Obrigada a todos por aparecerem!

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!