Wednesday, June 17, 2015

The unbearable lightness of blue (self-made sheer top)

EN: Hi everybody, today I’m wearing a nearly total blue outfit featuring a sheer top with printed owls that I’ve made last summer (click here for the sewing review). I’m still unpacking my summer clothes and it feels almost like going shopping. I own far more fall/winter clothes (too many coats!) and I seem to be more prolific sewing wise during the cold seasons (perhaps because I stay at home more and spend more time sewing). With the good weather and the beach nearby it’s hard to justify staying at home, specially with a young child, but I’ll do my best to sew some summer clothes this year. For now I’m working on a dress, and I’m still deciding on what my next sewing project will be. 

I’m wearing my owl print top with light blue culottes, accessorizing with tan heeled sandals and an ivory small bag (too small if you ask me!). The jewelry is also kept simple: Swarovski crystals and my usual customizable watch! 

Thank you all for supporting! 

--- 

PT: Oi pessoal. Hoje estou de azul praticamente da cabeça aos pés, com um top transparente feito por mim (clicar aqui para ler o artigo de costura). À medida que tiro a roupa de verão que estava guardada, deparo-me com peças das quais já nem me lembrava; é quase como ir às compras! Posso dizer que o “grosso” do meu guarda-roupa é constituído por roupas de Outono-Inverno (muitos casacos!), onde se incluem também a maioria das peças confecionadas por mim (devido ao facto de no Inverno passar mais tempo em casa, e como consequência, costurar mais). Com o bom tempo e a praia ali perto é difícil ficar em casa e ainda mais com uma criança pequena que quer descobrir o mundo, mesmo assim lá se vai fazendo qualquer coisinha,… De momento estou a fazer um vestido e depois se verá o que vem a seguir. 

Estou a usar o meu top estampado com corujas com umas culotes da mesma cor, completando o conjunto com sandálias cor-de-mel, bolsa pequena cor marfim (demasiado pequena, se me perguntarem) e quanto a bijuteria, cristais Swarovsky e o relógio do costume adaptado às cores que estou a usar.

Obrigada a todos pelo apoio!





(All photos by me)
(Todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!