Monday, June 13, 2016

Wearing today: the cold-shoulder jumpsuit (self-made) - A usar o macacão com ombros de fora feito por mim


EN: Hey guys, here I am again with another self-made garment for your viewing pleasure! I'm wearing a cold-shoulder jumpsuit made by me during our three-day weekend (Friday was a national holiday in Portugal) and I couldn't be happier with how this jumpsuit turned out. It started on the wrong foot, because I thought I had the right amount of yardage and it turns out the fabric piece was narrower than the usual, but I did manage to cut all the pieces except the waist sash. I would have made the legs an inch and a half longer but there wasn't enough fabric! The sewing review will be up on my sewing blog later is published here, if you're interested :). Wishing you all a lovely week ahead!


Facebook / Bloglovin / Instagram
---
PT: Hey pessoal, já estou de volta com mais uma peça de roupa feita por mim! Desta vez um macacão que fiz durante o nosso fim-de-semana prolongado, e fiquei muito contente com o resultado final. Comecei-o com o pé esquerdo, pois pensava que tinha metragem de tecido suficiente, mas quando vou a ver, a peça era mais estreita do que o habitual! Não sei bem como mas consegui cortar todas as partes, exceto o cinto/faixa (que era opcional). Teria feito as bainhas um pouco mais abaixo para usar com saltos altos, mas acreditem, aproveitei TODO o tecido e não sobrou nadinha para fazer aumentos. O artigo sobre a confeção do macacão será publicado mais logo no meu blogue de costura já foi publicado aqui, se estiverem interessados.
Desejos de uma ótima semana!

Facebook / Bloglovin / Instagram



Self-made jumpsuit, Uterque sunglasses, Gifted purse from N.Y., Mango red skinny belt (old), Zara set of two black studded belts (old), Eletta Vilamoura watch, Primadona earrings (old), Zara gladiator heeled sandals (old) 

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!