Tuesday, July 25, 2017

Wearing self-made Rebecca Vallance for Vogue red pant suit

Keep reading for more photos & outfit details / Continuem a ler para verem mais fotos e detalhes


EN: Today I'm wearing my latest make, V1525 Rebecca Vallance for Vogue red pantsuit (if you follow me on Instagram you've probably seen most of the sewing details; the complete sewing review will be up shortly is published on my sewing blog, click here). It's my second take on this pattern (see me wearing the first version here) and this time I picked a summery fabric (lightweight satin backed crepe), very close to the original in color and drape. I am wearing it simple and just added some jewelry and a black beret to compliment the minimalist design of this pant suit. I wish I had the time for shooting a short video so I could show how this fabric flows with movement.
Thank you all for reading, see you guys next time!

Facebook / Bloglovin / Instagram
---
PT: Hoje estou a usar a minha última criação um conjunto de túnica e calça larga feito a partir do molde V1525 Rebecca Vallance para a Vogue (se me seguem no Instagram já terão visto algumas fotos da confeção; o artigo sobre a confeção será publicado em breve já foi publicado no meu blogue de costura, aqui). É a segunda vez que faço este molde (podem ver-me a usar a primeira versão aqui) e desta vez escolhi um tecido mais leve para o verão, muito parecido na cor e no cair com o modelo original. Estou a usar o conjunto simples, e para complementar o design minimalista acrescentei uma bóina preta e alguma bijuteria. Gostava muito de ter tido tempo para fazer um video curto para verem como este tecido flutua com o movimento, mas,... Espero que tenham gostado e obrigada por aparecerem!

Facebook / Bloglovin / Instagram




Self-made pants and top; Zara shoes and sungçasses, Parfois necklace, earrings and bracelet

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!