Monday, July 6, 2015

Self-made asymmetric pleated shoulder dress – Vestido com pregueado assimétrico no ombro feito por mim

EN: Hello dear all, today I am very excited to show you my latest creation, this dress that I’ve finished making this weekend; the dress is self-drafted and I may say that it turned out exactly as I had envisioned it! A sewing review and a few more detail photos will be published on my sewing blog later, but In the meanwhile I want to thank my friend Paco Peralta (and his friend) for getting me this fabulous fabric from Gratacos and of course of all of Paco’s support and help during the design and fitting process of the dress. I owe him big time for his invaluable and experienced help. 

I didn’t actually wore the dress to work today because it’s too hot (I was sweating for the 10 minutes spent taking these photos in the morning), but I really wanted to show you the dress today, so here it is! Thank you all for dropping by!

Facebook / Bloglovin / Instagram 

---

PT: Olá a todos, hoje é com grande alegria que vos mostro a minha última criação, um vestido que terminei de fazer este fim-de-semana. O molde do vestido foi desenhado por mim e acho que posso dizer que saiu tal e qual o tinha imaginado. Um artigo detalhado sumarizando todos os passo-a-passo que foram publicados e mostrando fotos dos detalhes será publicado mais tarde no meu blogue de costura, mas entretanto queria agradecer ao Paco Peralta (e à sua amiga!) por me conseguirem este fabuloso tecido da loja Gratacos e também toda a ajuda e apoio que o Paco me prestou na fase de desenho e prova do vestido. Devo-lhe muito e sei que sem a sua experiência e ajuda não o teria conseguido tão bem.

Acabei por não levar o vestido hoje pois estava demasiado calor (só nos 10 minutos que passei a fotografar já me sentia a suar), mas não queria esperar mais para vos mostrar o resultado final, por isso aqui está! Obrigada a todos pelo apoio!

Facebook / Bloglovin / Instagram




(all photos by me)
(todas as fotos tiradas por mim)

No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!