Tuesday, February 20, 2018

Wearing top-stitched denim pant suit: Unique jacket and Burda6573 wide-leg pants


Keep reading for more photos & outfit details / Continuem a ler para verem mais fotos e detalhes

EN: Last weekend I was able to photograph yet another self-made look, putting together two current trends: dark blue denim and contrasting top-stitching details. Both jacket and pants are revisited sewing patterns; my first Unique Jacket (find the pattern on sale here; there's also a plus size version so be sure to pick the right one for you!) was made back in 2010 (see me wearing it here) and I wore it so many times that the pleather just got worn out at the neckline... I am planning on fixing it by substituting the pleather pieces by newly cut ones. The pants are also my third version of Burda6573, a recent discovery and already a favorite. I believe this set turned out really great and both garments work fabulously together or as separates.You can read both the jacket and pants sewing review on my sewing blog (here), if you're interested. Thank you all for visiting!


Facebook / Bloglovin / Instagram
---
PT: No fim-de-semana passado consegui ter algum tempo livre para fotogafar mas este conjunto confecionado por mim, que junta tuas tendências fortes no momento: ganga escura e pespontos decorativos. Ambos os moldes de costura já foram interpretados por mim antes; a minha primeira bversão da Jaqueta Unique (podem comprar o molde aqui; atenção que há também uma versão plus size, por isso não se enganem no molde que compram!) foi feita em 2010 (podem ver um look da altura aqui) e usei-a tantas vezes que a parte de napa ficou coçada no pescoço e acabou por estragar-se... Tenho nos meus planos a restauração dessa jaqueta substituindo as partes em napa. As pantalonas Burda6573 são um molde que descubri recentemente mas é já a terceira versão que confeciono, pois tornaram-se numa das minhas favoritas. Ambas as peças conjugam perfeitamente uma com a outra mas podem perfeitamente ser usadas em separado. Podem ler o artigo da confeção do conjunto no meu blogue de costura (aqui), se estiverem interessados. Obrigada por aparecerem!

Facebook / Bloglovin / Instagram




No comments:

Post a Comment

Thank you for sharing your thoughts!
Obrigada por partilharem o que pensam!